WSZYSTKO O MOIM IPADZIE

Witaj!
W dzisiejszym poście opiszę wam wszystkiego czego dowiedziałam się używając swojego tableta. Czy jest wart zakupu, z jakich aplikacji korzystam na nich, jakie są plusy oraz minusy, jakie dodatki posiadam i jakie warto zakupić, i inne rzeczy które przydadzą Ci się do podjęcia decyzji o zakupie.

Więc zacznijmy od samego początku.

Jaki mam iPad? Od kiedy go mam? 

Tablet zakupiłam jakoś w lutym/marcu w 2019 roku. Czyli już ponad 2 lata! Jest to sporo czasu.
Na samym początku zanim go zakupiłam, naoglądałam się sporo filmików, który wybrać. Padło na iPada 10,5 , miał najlepsze recenzję oraz nawet przystępną cenę. Jeśli chodzi o ilość GB to zdecydowałam sie na 256. Jest to idealna pamięć, nie za dużo nie za mało. Co do koloru, to zdecydowałam się na zwyczajny kolor srebrny. 
Teraz jakbym miała wybierac iPada, to zdecydowałabym się na iPada Pro 11" albo iPada Air 10.9", także 256 GB albo i więcej. 

Jakie dodatki warto zakupić do iPada?

Jeśli chodzi o mnie na samym początku zakupiłam tylko rysik i obudowę. Następnie dokupiłam "szkoło/folijkę" która ma teksturę przypominającą teksturę kartki. Ułatwia to pisanie rysikiem i dzieki temu że jest lekko matowa ta folijka, nie odbija światła.
Do moich dodatków mogę także zaliczyć bezprzewodowe słuchawki, które przydaja się podczas np zajęc online, czy oglądania filmów. Ja akurat posiadam słuchawki firmy Sudio i sprawdzają mi się bardzo dobrze. Uwielbiam ich design, świetnie się prezentują. Koniecznie sprawdzcie. A z kodem stacjaorganizacja15 macie -15% na cały asortyment! Do tableta także świetnie sprawdza się myszka, która czasami ułatwia mi pracę na tablecie. W planach mam także dokupić klawiaturę, która będzie idealna jeśli chodzi o robienie notatek, ułatwi to szybsze pisanie niż klawiatura na ekranie.

Aplikację warte uwagi

Tutaj nie ukrywam, raczej nic nowego nie napiszę. Jedynie będziecie mogli dowiedzieć się z jakich aplikacji korzystam, które bardzo lubię i mogę wam polecić.

  • forest - chyba już wam dobrze znana aplikacja, w której sadzi się drzewka podczas nauki. Bradzo ją lubię jednak czasami niestety zapominam włączyć sadzenie drzewka.
  • procreate - to jest bardzo świetny program, który mogę wam polecić! Jest w mojej top 5 ulubionych. Jest bardzo prosta w obsłudze. Uwielbiam w niej rysować, malowac itd. Powstają tam świetne rzeczy, grafiki czy nawet elementy do aplikacji o której zaraz napiszę.
  • good notes 5 - tutaj tworze swoje notatki. Także już wam dobrze znana aplikacja z instagrama, myślę że większość osób już ją ma. Także jest bardzo prosta w obsłudze i powstają w niej super notatki.
  • tv time - tutaj odznaczam sobie obejrzane seriale/filmy, bardzo ją lubię i czasami pomaga mi znaleźć jakiś fajny serial czy nawet film. 
  • pinterest - zbiór inspiracji, zdjęć. Codziennie przeglądam tą aplikację. Czasami nawet jak coś mi się spodoba to zapisuję i wykorzystuję jako inspiracja do moich zdjęć, ale tylko czsami.
  • tweek - moje nowe odkrycie. Ostatnio nawet polecałam w jednym z moich postów. Jest to bardzo minimalistyczna apliakcja, która przypomina tygodniowy planer. 

Oczywiście wśród moich aplikacji znajdują się także inne: Spotify, Netflix, YouTube, Teams, Canva, twitter, Messenger, PicsArt, Instagram, Tumblr oraz Lightroom.

grafika

Jeśli chodzi o grafikę to jest dobra, filmy sa w dobrej jakości. Jednak myślę że dla bardziej wymagających "grafików" jednak lepszym zakupem będzie komputer, który ta grafikę sprzętu będzie miał lepszą!

Plusy

  • lekki i poręczny
  • zbiór różnych fajnych aplikacji
  • ekologiczny -brak zeszytów/książek
  • może zastąpić komputer
  • można wszędzie go zabrać
  • długa praca na naładowanej baterii
  • jeśli ktoś ma iPhone'a to także 


Minusy

  • koszt
  • brak niektórych programów (jeśli chodzi o architekturę)

Podsumowanie

Jest to jeden z najlepszych zakupów! Nie żałuję, jest to przydatna rzecz, ale nie jest niezbędna. Ułatwia pracę, ale jeśli chodiz o moje studia czyli architekturę to przydaję się jedynie do notatek oraz oglądania filmów czy słuchanie wykładów. Niestety do moich programów potrzebuje sprzętu który będzie szybko i sprawnie funkcjonował. Z tego co patrzyłam na tablety nawet takich programów nie ma. Ale polecajka i tak!

Czyszczenie sprzetu

Jeśli chodzi o wszystkiego czyściki itd, to nie używam takich specjalnych preparatów. Pomagają mi w tym takie zwykłe chusteczki z Biedronki - Uniwersalne Chusteczki Dezynfekujące Long Life z firmy Mr Magic, albo po rostu uniwersalne chusteczki także z tej firmy. Są świetne i super czyszczą iPada, laptopy i telefon. 

Dodatki

apple pencil (1 gen)

Po dwóch latach użytkowania jest w stanie idealnym. Szybko się ładuje oraz elegancko wygląda. Jedynym minusem jaki zauważyłam jest jego kształt, który mi nie za bardzo odpowiada. Niezbyt wygodny jest jeśli chodzi o takie dłuższe pisanie. Zazwyczaj muszę robić przerwy ponieważ moja dłoń strasznie się męczy. Można dokupić do niego osłonkę która polepszy komfort pisania, ale patrząc na to ile robię notatek, to dla mnie jest to zbędny gadźet.

iSpot: https://ispot.pl/apple-pencil-1-generacji?from=listing&campaign-id=20&header=Rysiki+i%20klawiatury%20do%20iPad
MediaMarkt: https://mediamarkt.pl/komputery-i-tablety/rysik-apple-pencil-1-generacji-mk0c2zm-a-10

myszka logitech

Mój strzał w dziesiątkę. Na samym początku myślałam że nie będzie zbyt wygodna przez jej dość płaski kształt. Ale bardzo dobrze się z nią pracuje. Czasami nawet zamieniam moją wcześniejszą myszkę i robię nią projekty, bo jest mniejsza i wygdniejsza dla mnie. Także polecajka, jeśli szukacie fajnej myszki. I duuużym plusem jest to, że jest bezprzewodowa!

iSpot: https://ispot.pl/logitech-pebble-m350-white-mysz-bezprzewodowa?from=listing&campaign-id=20&header=Klawiatury,+myszki%20i%20g%C5%82adziki%20do%20Mac

obudowa na iPada

także jest to mój hit zakupowy. Po dwóch latach jest jak nowa! Jest bardzo wytrzymała oraz ma przepiękny kolor. Posiada także gumkę która trzyma klapkę, przez co ochrania bardziej tablet. Wszystkie boki iPada są dobrze osłoniete. Posiada także funkcje statywu w dwóch wersjach. Jedynym minusem jest brak miejsca na rysik. Ale i ta jest genialna i mogę ją wam polecić w 100%!

RTVEuroAGD: https://www.euro.com.pl/etui-do-ipada-i-tabletow-multimedialnych/targus-click-in-ipad-pro-10-5-rozowo-zloty.bhtml?from=ceneo&p=39.99&cr=0&t=20210509-0939&utm_source=ceneo&utm_medium=referral
Empik: https://www.empik.com/etui-na-apple-ipad-pro-10-5-targus-click-in-targus,p1180797812,elektronika-p?gclid=CjwKCAjwkN6EBhBNEiwADVfya5unbLx48lp9_poxdxnntFfBPmVU1MSe72pyN8VbJGG4CrwTZ11JZxoCXlcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

sluchawki sudio tolv

Otrzymałam te słuchawki w ramach współpracy dość dawno temu, więc to nie jest już współpraca, lecz moja recenzja po dłuższym czasie. Mają super kształt, design oraz świetnie dopasowywują się do ucha. Mają kilka nakładek, dzięki czemu każdy dopasuję je sobie do własnych potrzeb. Dźwięk jest świetny! Jeśli chodzi o mnie to nie lubie słuchawek które a bardzo wystają od ucha, a słuchaki sudio tolv są dość małe przez co nie odstają mi oraz nie zahaczają się. Są w dość przystępnej cenie. Tak jak już wspominałam wcześniej cały czas działa jeszcze mój kod zniżkowy stacjaorganizacja15 , dzięki któremu możecie uzyskać 15% zniżki. Jeśli chodzi o minusy to nie ukrywam słuchaki się rozłączają w mniejszej odległości niż te 15 m które jest wspomniane na stronce. Ale mi to nie przeszkadza, ponieważ zawsze mam przy sobie telefon oraz słuchawki. Jeśli chodzi o pracę na baterii to działają bardzo długo i szybko się ładują. Ten sprzęt także mogę wam polecić. Jest także spora kolorystyka, ja akurat wybrałam kolor "antracyt" ponieważ bardzo spodobało mi się połaczenie szarości z miedzianymi dodatkami. Można także podgłaszać i przyciszać muzykę za pomocą przycisków które znajdują się na słuchawkach. Co do głośników, jeśli chodzi o rozmowy telefoniczne to wszystko działa super.


podstawka lamicall

Tej podstawki używam przy oglądaniu filmików. Jest bardzo stabilna i świetnie się prezentuje. Mam ją w kolorze srebrnym więc idealnie pasuje do mojego tablatu. Można ją regulować jeśli chodzi o to w jakiej pozycji ma leżeć nasz tablet/telefon. Wszystko działa od ok 2 lat bez zarzutów. Podstawka jest w trzech wersjach kolorystycznych. Niestety nie mam porównania z innymi "statywami" do tableta/telefonu, ale myślę że jakość tej co ja posiadam jest bardzo wysoka i posłuży jeszcze przez wiele wiele lat!

Lamicall: https://www.lamicall.com/product/multi-angle-tablet-stand-a1/





2 komentarze

  1. Bardzo pydatny wpis. Niedługo mam zamiar zakupić iPada, ale jeszcze sie zastanawiam który wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetny post! Bardzo przydatny. Ja jestem zwolenniczką laptopów. :)

    OdpowiedzUsuń