MOC DOBREGO SNU


Witaj!
Jak Ci mija dzień? Mam nadzieję że dobrze. Dość długo mnie tutaj nie było, a miałam postanowienie pisać posty regularnie. Coś nie wyszło, ale już wracam i mam nadzieję że teraz będzie lepiej. Mam już w planach dodać kilka postów w najbliższym nowym miesiącu, jak na razie nic nie zdradzam, czekajcie cierpliwie.


Dzisiaj chciałabym wam napisać cos na temat książki którą trzymam już od prawie początku roku. Czytała ją dość długo ponieważ chciałam zagłębić się bardziej w treść która zawarta jest w niej. A mowa o książce "Moc dobrego snu" autorstwa Dr. Michael Mosley. 

Opis z okładki:
"Chciałbyś się wysypiać, ale masz z tym problem? Budzisz się w środku nocy? Mimo zmęczenia przewracasz się w łóżku z boku na bok? Ta książka jest właśnie dla ciebie!

Najnowsze badania dowodzą, że sen wpływa na nasze zdrowie bardziej niż zbilansowana dieta, ćwiczenia czy poziom zamożności. Niestety, w dzisiejszych czasach musimy coraz częściej walczyć nie tylko o jego odpowiednią długość, ale przede wszystkim jakość.

W tej książce doktor Michael Mosley wyjaśnia, co się z nami dzieje, kiedy śpimy, jakie są przyczyny powszechnych problemów ze snem i dlaczego standardowe sposoby na bezsenność rzadko działają. Udowadnia, że 7–8 godzin nocnego snu może zmniejszyć ryzyko depresji, otyłości i innych chorób przewlekłych.

Autor sam borykał się z bezsennością i eksperymentował z różnymi terapiami. Nie byłby sobą, gdyby w rezultacie nie opracował autorskiej, opartej na przełomowych badaniach radykalnej metody naprawy snu. Rekordowo krótki, czterotygodniowy program przywróci ci dobre samopoczucie, zapewni komfortowy wypoczynek i sprawi, że się zregenerujesz.

„Moc dobrego snu” to recepta na obniżenie poziomu stresu, zwiększenie poczucia szczęścia i zdrowie."

Informacje o książce:

  • tytuł: Moc dobrego snu. Jak spać, by być bardziej szczęśliwym, zdrowym i wypoczętym.
  • autor: Michael Mosley
  • rok wydania: 2021
  • ilość stron: 304
  • wydawnictwo: otwarte

Książka podzielona jest na "siedem" rozdziałów, zawiera także przepisy autorstwa dr Clare Bailey i Justine Pattison, a także dodatek - ćwiczenia. Każdy rozdział podzielony jest na krótkie podrozdziały, a także krótkie podsumowanie. W książce zawarte są także minimalistyczne rysunki, które umilają czytanie. Z czytanej lektury można się dowiedzieć wiele ciekawych informacji, np. na temat podstaw faz snu, jak przygotować się do snu, coś na temat otoczenia w pokoju gdzie zasypiamy, sposoby na poprawienie jakości snu, a także na temat odżywiania, które wpływa na dobry sen. Mi najbardziej przypadł do gustu rozdział na temat poprawienia jakości snu. Przez ostatnie kilka miesięcy niestety miałam problem z zasypianiem i dzięki tej książce poznałam metody i inne informacje na temat zasypiania i snu. Także założyłam dziennik snu i wszystko w nim kontroluje. Jak na razie widzę małą poprawę i jestem z tego bardzo zadowolona. Myślę że ta książka jest idealna dla osób które mają problemy z zasypianiem, ale nie tylko!!! Jest to mój hit poradnikowy, który mogę wam polecić z całego serca. 

Czytaliście już tą książke? Co sądzicie? Dajcie mi znać w komenatrzu!

Do zobaczenia niedługo 
Oliwia

1 komentarze

  1. Książka jest na mojej liście do przeczytania i zdecydowanie teraz wiem że muszę ją zakupić bo po przeczytaniu tej recenzji wydaję się być super. Super post i śliczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń