SKUTECZNA NAUKA W DOMU



Hej :)
Dzisiaj mam dla was kolejny wpis z poradami. Jak już widzicie po tytule, chce dzisiaj z wami podzielić się kilkoma radami na temat skutecznej nauki w domu. Z racji że mamy sytuację jaką mamy, skłania to nas do nauki w domu. Studenci i uczniowie muszą zdobywać wiedzę w domu. Zajęcia odbywają się online, prezentacje są przesyłane wraz z pracami domowymi. Wiele osób zapewne martwi się że nie zdoła wyrobić się ze wszystkim przez tak zwane "lenistwo". Oj tak w tym okresie siedzenia w domu, lenistwo może nas dopaść! Ale nie panikujmy. Mam na to kilka sposobów. Żeby już nie przedłużać tego wstępu zapraszam was do czytania. ( Jeszcze tylko wspomnę że to są tylko moje sprawdzone rady, nie narzucam wam niczego, mi się dotychczas sprawdziły, dlatego dzielę się z wami. )

Porady naukowe.

1. Odłóż swój telefon.

Jest to chyba najważniejsza rada. telefon największy rozpraszacz! Jak to zrobić aby po niego nie sięgać gdy się uczymy? Mam dla was 4 kluczowe pomysły co z tym zrobić ( nie są one wyszukane ) ale są sprawdzone i działają!
  • Zostaw telefon w innym pokoju
  • Włącz ForestApp
  • Ustaw tryb samolotowy
  • Wyłącz telefon


Ja z tych czterech wymienionych powyżej działań korzystam. Moją ulubioną metodą jest włączenie aplikacji Forest. Sadzenie drzewek, otrzymywanie za to punktów, dzięki który można kupić nowe rodzaje drzewek, tak to jest to! tryb samolotowy także często stosuję, szczególnie gdy robię jakiś ważny projekt. Bardzo rozpraszają mnie przychodzące powiadomienia z instagrama.

2. Stwórz uniwersalny plan dnia.

Stworzenie takiego planu ułatwi Ci planowanie. Rozpisany harmonogram, co do godziny każdego dnia nie jest opłacalny, ponieważ może nam coś wypaść, zmienić się nasz plan działania, itd. Dlatego rozpisany dzień hasłami np od godziny 12-14 nauka ( możemy też uwzględnić stałe godziny lekcji online, dzięki czemu o nich nie zapomnimy ), godzina 9 śniadanie, godzina 19 kolacja itd. Taki plan sprawi że każdego dnia będziemy w 100% produktywni, nie przemęczymy się i codziennie bez stresu usiądziemy do nauki/projektu. 
W tym celu stworzyłam dla was kilka planów dnia (są darmowe! - jeśli jesteś zainteresowany/na aby je otrzymać napisz  do mnie na instagramie, a ja podeślę linka do dysku) oraz na zdjęciach możecie zobaczyć jak wygląda mój dzień podczas kwarantanny. Nie mogło zabraknąć spaceru z psem, ćwiczeń, serialu, oraz najważniejszego czasu na naukę.

3. Wygodnie się ubierz.

Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale wygodne ubranie to nie piżama, w niej jestem ospała oraz nic mi się nie chce. Dlatego zawsze rano wybieram wygodne dresy/spodnie oraz duży sweter/bluzę aby czuć się komfortowo a zarazem nie tak jakbym dopiero wstała. Czas siedzenia w domu to także czas na detoks dla naszej skóry twarzy. Przez ten czas się nie maluję, tylko ciągle nawilżam kremami.

4. Miejsce pracy/nauki.

Tutaj mamy następny punkt który jest w hierarchii bardzo ważny. Miejsce pracy/nauki jest bardzo istotną kwestią. Najlepiej aby było to miejsce bez rozpraszaczy, dobrze oświetlone, czyste. 
Gdy przygotowujemy się do nauki/pracy, naszykujmy sobie wodę aby co jakiś czas nawadniać się. Woda jest idealna podczas nauki. Mogą też być jakieś zdrowe przekąski, ja akurat ich unikam ponieważ mnie rozpraszają. W miejscu gdzie będzie trwała nasz nauka/praca pozostawmy najbardziej istotne rzeczy: książki, zeszyty, coś do pisania, szklanka wody, opcjonalnie komputer/tablet. Inne rzeczy muszą iść na bok! Zorganizujmy sobie także wygodne siedzenie: jakiś dobry fotel, lub zwykle krzesło, tylko dodajmy do niego poduszkę aby oparcie było miękkie. W takich warunkach nauka/praca przyswoi się szybciej, lepiej oraz będzie przyjemniejsza.

5. Notuj/ucz się w czasie rzeczywistym.

Teraz jeśli dobrze wiem każdy ma jakieś zajęcia online, czy to nauka/czy praca. Jest to dla nas forma ułatwienia ponieważ. np wykład możemy odtworzyć, zadania możemy zrobić nie w danych godzinach co są zajęcia. Jednak spójrzmy na to pod innym kątem. Jest to tylko dla nas ułatwienie, aby lepiej się czegoś nauczyć, lepiej coś zrobić. Czasami nasuwają się myśli "a zrobię to później". Jednak to później nie nastąpi. Może przypomni nam się za kilka dni, albo nawet do tego nie zajrzymy. 
Moja rada to taka, aby podczas zajęć online, albo gdy otrzymamy prezentację usiąść do niej i przez czas w którym byśmy mieli normalnie zajęcia, poczytali, posłuchali i zrobili notatki, tak jak to do tej pory było. A później możemy uzupełnić nasze materiały, poprzez powtórne czytanie/słuchanie. To jest bardzo skuteczne! Sama to już kilka razy w przeciągu tygodnia stosowałam i są efekty!
Do zajęć także zabieraj się rano, nie wieczorami! Bo zapewne w godzinach wieczornych już nie będziesz miał/miała siły na to, albo nauka będzie sprawiała Ci trudności.

6. Harmonogram snu.

Sen jest to nasz przyjaciel, dzięki któremu mamy lepsze dni. Ten czas, nie jest dla nasz czasem wolnym, jest to czas kiedy możemy w wolniejszy sposób porozwiązywać swoje sprawy. Nie zapominajmy o czasie kiedy nasz organizm się regeneruje. Dużo osób wieczorami siada i ogląda do późna seriale/filmy. Ja przez pierwsze kilka dni tak właśnie robiłam, następnego dnia byłam nieżywa, nauka sprawiła że bolała mnie głowa oraz przez cały dzień byłam bardzo śpiąca. Najlepiej sobie ustawić budzik np o 22-23 że to pora na spanie i np o 7-9 pora wstać. Wpadniemy wtedy w rytm, który sprawi że codzienne czynności będą przyjemniejsze oraz będziemy czuli się lepiej, oraz nasza praca będzie produktywniejsza. Ja na osobnej kartce zrobiłam sobie rozpiskę, aby kontrolować sen. Oczywiście nikt z nas nie jest robotem, czasami zdarzy się nam pójść spać później niż sobie ustaliliśmy wcześniej, ponieważ będziemy musieli zrobić ważny projekt/prezentację, itd. To oczywiste! Jednak zapewniam was że przez większość dni, położymy się spać zgodnie z planem. Przed snem także np przeczytaj sobie jakiś wartościowy cytat, dzięki czemu przed zaśnięciem będziesz miał chwilę na małe rozmyślenie o nim. Tutaj podeślę wam stronkę z której ja korzystam, są tam świetne cytaty oraz uwielbiam sprawdzać o której godzinie wschodzi i zachodzi słońce. / klik /

7. Priorytety.

W naszym życiu mamy ważne rzeczy oraz ważniejsze. Trzeba się nauczyć wybierać. Codziennie rano wypisz sobie od 3 do 5 rzeczy które tego danego dnia MUSISZ ZROBIĆ! Wypisywanie w kalendarzu po 20 zadań każdego dnia nie jest dobre. Wtedy robimy wszystko w biegu aby odhaczyć wszystko. Skupmy się na tych ważniejszych rzeczach! Aby je zrobić dobrze, aby włożyć w tą pracę/naukę 100%. Np dzisiaj mam do zrobienia: notatkę z historii architektury, klauzurę z historii miasta oraz zacząć projekt z modelowania 3D. To są moje priorytrty na ten dzień i właśnie na nich się skupiam. Jakbym wpisała jeszcze 7 innych notatek do zrobienia, bym była niezadowolona następnego dnia że nie udało mi się ich zrobić. Podzielmy sobie naszą pracę na 7 dni. :)

A co pod koniec dnia? Dalej nauka?

Nie dajmy się także oszołomić tą cała pracą/nauką. Czasem warto sobie zrobić małą przerwę od tego. Poświęćmy ten czas np na czytanie książki, jogę, zabawę z psem, rozwijanie pasji. Niech ta cała nauka niech nie zajmie nam całego dnia. Dlatego tak jak wspominałam w punkcie 2, stwórz plan, w którym określisz kiedy jest czas na naukę, a kiedy czas na przyjemności. 

...

To już na tyle w tym poście. Mam nadzieję że te kilka punktów wam pomoże podczas tych dni wolnych, aby trochę bardziej polubić się z nauką/pracą. Oraz aby się zregenerować.

Pamiętajcie także aby ZOSTAĆ W DOMU, to jest teraz bardzo ważne. Nie są to ferie ani wakacje, jest to czas aby uchronić ludzi od najgorszego. Wychodząc możesz się zarazić, albo ty zarażać innych/przenosić tego nieprzyjaznego wirusa. Setki osób na Świecie umiera. Mam nadzieję że zanim wyjdziecie bez potrzeby z domu, pomyślicie o tych osobach, których czas tutaj na naszej planecie się skończył.





0 komentarze