NA CZYM POLEGA ANALIZA TERENU?



Hejka, dzisiaj mam dla was post w którym opiszę wam przebieg ANALIZY TERENU. Postaram się wam to zobrazować w słowach jak najlepiej. 

Na samym początku...
Co to jest ANALIZA?
"«metoda badawcza polegająca na wyodrębnieniu z danej całości jej elementów i badaniu każdego z osobna»"

Na architekturze jest to analiza terenu, która od razu nam nasuwa odpowiedź że będziemy badać teren.

Czy taka analiza jest potrzebna?
Jest! Zanim coś się zaprojektuje oraz wybuduje na danym terenie. Trzeba go najpierw zobaczyć, zbadać, określić wszystkie ważne rzeczy o których napiszę dalej. Jest to pierwszy etap pracy! Myślę że bez niego projektowanie nie miałoby sensu.

Co uwzględnia się podczas analizy?
Analiza terenu zawiera dosłownie wszystko. Określamy gdzie jest zieleń, stan istniejących budynków, parkingi, komunikację, drogi (ich rodzaj), ruch pieszy, chodniki, podłoże (czy jest proste czy są górki dołki) po prostu wszystko.
Najlepiej wybrać się w teren i zobaczyć wszystko na własne oczy, mapy google są niestety nieaktualne i niestety nie jest się w stanie zorientować czy dany budynek nadal tam stoi czy już jest coś innego w danym miejscu. 

Ja zazwyczaj drukuję sobie mapkę wybranej części terenu na którym coś będzie projektowane ( tutaj mnie nie interesuję czy jest to ważna mapa czy nie). Zawsze mam przy sobie kilka kolorów aby każda osobna analiza była inna. Np zieleń - kolor zielony, budynki w dobrym stanie - pomarańczowy, budynki do wyburzenia - na czerwono itd. Dzięki takiemu systemowi można łatwo odróżnić co jest co. Dodatkowo aby nie nakładać wszystkiego na jedną mapę można analizę nanosić na kilku. 
Wracając do tej mapki. Taka rzecz ułatwia poruszanie się po wybranym terenie oraz możemy od razu zaobserwować czy są jakieś zmiany oraz czy czegoś nie brakuje. Google Maps jest to taki bonusik który może nam ułatwić pracę. 

Ostatnio jak was informowałam byłam z koleżanką zrobić taką analizę. Niestety była bardzo brzydka pogoda, mapy nam zmokły i dość szybko i pobieżnie robiłyśmy zdjęcia i coś pozaznaczałyśmy na mapce. Grupę mamy 6 osobową, więc się podzieliliśmy analizami, ponieważ jest to dość czasochłonne, a tak to można mieć wszystko przez mniejszą ilość czasu.
Udało mi się zrobić trochę zdjęć terenu na którym będziemy już niedługo projektować pewną rzecz, jak na razie nie zdradzam, wszystkiego dowiecie się na moim instagramie, więc stwierdziłam że wam tutaj je wstawię. 
Jak będziecie mogli zauważyć miejsca są nie za ciekawe, a na zajęciach myślę że stworzy się coś fajnego i może kiedyś coś tam podobnego powstanie.











0 komentarze