Witaj!
Właśnie dzisiaj zaczęła mi się zimowa sesja na trzecim roku architektury. Chciałabym wam krótko opisać moje przygotowania do niej. Kilka zaliczeń mam już za sobą, oczywiście zdanych.
Ja od pierwszego semestru przyjęłam sobie zasadę, żeby na samym początku zdać w pierwszych terminach wszystkie zaliczenia do których łatwo się nauczyć, aby mieć już jakąś część z głowy.
Do niektórych trzeba bardziej się przyłożyć, do niektórych mniej. Więc ta moje zasada sprawdza mi się bardzo dobrze.
Wczoraj pisałam egzamin z historii architektury, nie będę ukrywać trochę się nim stresowałam, ale nie było aż tak źle. Także wczorajszy dzień zakończył się fantastycznie, ponieważ otrzymałam 4 z kolokwum które dotyczyło teorii projektowania.
Oczywiście zanim przejdę do szybkiego przygotowania się do egzaminu, wszystkie tematy oczywiście przez cały semestr stopniowo czytałam. Nauka na ostatnią chwilę nie jest skuteczna oraz jest męcząca.
Jak ja przygotowuje się do zaliczeń na studiach?
- 1. Po pierwsze zawsze czytam wszystkie notatki z całego semestru, które udało mi się zrobić podczas zajęć.
- 2. Z każdego tematu wypisuje sobie osobno najważniejsze rzeczy. (czasami wykładowcy mówią co może być na teście).
- 3. Gdy mam już spisane wszystkie najważniejsze rzeczy. Przechodzę do mojej metody nauki.
- 4. 45 min nauki i 15 min przerwy. W ciągu tych 45 minut czytam wszystko od początku do końca, non stop.
- 5. Po przerwie kolejne 45 min nauki. Tym razem skupiam się na wychwyconych przez siebie, niezrozumiałych, trudniejszych rzeczach. Po tym czasie czas na 15 minut przerwy.
- 6. Kolejne 45 minut spędzam na przeczytaniu wszystkiego jeden raz, i dwa, max trzy razy przeczytaniu jeszcze rzeczy z którymi nadal mam problem - jakieś trudne nazwy, regułki, zwroty, nazwiska czy nazwy.
- English part.
- 1. First of all, I always read all the notes from the whole semester that I was able to take in class.
- 2. For each topic, write down the most important things separately. (sometimes lecturers say what might be on the test).
- 3. When I have all the most important things written down. I come to my method of learning.
- 4.45 minutes of study and 15 minutes of break. During these 45 minutes, I read everything from beginning to end, non-stop.
- 5. After the break, another 45 minutes of study. This time I focus on the incomprehensible, more difficult things that I picked up. After this time, it's time for a 15-minute break.
- 6. I spend the next 45 minutes reading everything once, and two or three times more than things I still have problems with - some difficult names, rules, phrases, names or names.
2 komentarze
Ja zazwyczaj robię skrótowe notatki na zajęciach. Świetny post. Czekam na więcej
OdpowiedzUsuńSuper sposób. Ja zazwyczaj uczę się z podręcznika i nie robię notatek, ponieważ za dużo czasu spędza się na robieniu ich.
OdpowiedzUsuń